====================================
ေယာေဒသဟာ အေနာက္ဖက္မွာ ဆိုရင္ ၿမန္မာၿပည္ အေနာက္နံရံတံတိုင္းၾကီးၿဖစ္တဲ႕ ခ်င္းရိဳးမၾကီး ကာဆီးထားသလို အေရွ႕ဖက္ကေနလဲ ပံုေတာင္ပံုညာလို႕ ေခၚတဲ႕ ရိုးမၾကီးေတြ ကာဆီးထားၿပီး သဘာ၀ကေပးထားတဲ႕ အရံအတားေတြၾကားမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မသိမသာနဲ႕ ၿငိမ္သက္စြာပဲ ေအးၿငိမ္းစြာရွိေနခဲ႕ပါတယ္။ေၿမာက္ေယာေဒသလို႕ သတ္မွတ္ၾကတဲ႕ ထီးလင္းဂန္႕ေဂါနယ္ဟာ ထိစပ္လ်က္ရွိတဲ႕ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကေလးၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္မႈ႕ေတြ ခ်င္းၿပည္နယ္ရဲ႕ အဓိကထြက္ေပါက္ လမ္းမေတြရွိတာေၾကာင္႕ ေတာင္ေယာေဒသလို႕ သတ္မွတ္ရမယ္႕ ေက်ာက္ထု ေဆာ ေလာင္းရွည္ ေဒသေတြထက္ တပန္းသာၿပီး လူအရင္းၿမစ္ စီးပြားေရး အေၿခခံေတြ ပိုမိုတိုးတက္ပါတယ။္ေတာင္ေယာေဒသဟာ ေတာင္ကမူေလးေတြထူထပ္ ပိတ္က်ဥ္ေၿမာင္းလြန္းလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႕လဲ ၾဆာ ဘူးလက္ ေၿပာတဲ႕ ငံၿပာရည္ စက္ရံု ႏွစ္ခုကို ပံုေတာင္ ၀န္းက်င္မွာပဲ အရိပ္ခိုကာ လွဴိ႕၀ွက္တည္ေဆာက္ထားရပါတယ္။ေဆာၿမိဳ႕နယ္ဖက္က ငံၿပာရည္စက္ရံု အကဴိးဆက္ေၾကာင္႕ ၿပင္ပကမၻာနဲ႕ အဆက္သြယ္ၿဖတ္ကာ အင္တာနက္လိုင္းဖြင္႕မေပးပဲ ေဒသရဲ႕ တိုးတက္မႈ႕ ထိန္းခဴပ္ၿခင္းခံထားရပါတယ္။
ေယာ ေဒသမွာေတာ႕ ၿမန္မာၿပည္ရဲ႕
အၾကမ္းတမ္းဆံုးတစ္လမ္းသြား တစ္ခါသံုး လမ္းက်ဥ္းေလးေတြ ( တစ္ႏွစ္မၿပည္႕ခင္
ႏြားရိုင္းသတ္ကြင္းက လမ္းေတြ ပမာ ) အေပါက္ေတြ ဗလပြနဲ႕ အေကြ႕အေကာက္မ်ားလွတဲ႕
ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေတြအေၿခခံလို႕ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ႕တဲ႕
စီးပြားေရးလႈမႈ႕ေရးေတြၾကားမွာ အေတြးအေခၚေတြ ကိုယ္က်င္႕တရားေတြ
နိမ္႕ပါးခဲ႕ရသလို အသက္ရွင္ရပ္တည္ဖို႕ ရိုးရိုးသား သမရိုးက်လုပ္ကိုင္
စားေသာက္ခဲ႕ၾကရာကေန ႏိုးႏိုးၾကားၾကားမရွိလွေသးပဲ အမ်ားသူငွာေတြအပါ၀င္
က်ေနာ္႕ မိသားစု၀င္ေတြပါ ခုထိ အိုးအိုးအာအာပဲ ရွိေနလ်က္ပါ။
က်ေနာ္တို႕ေတြမွာ ေရြးခ်ယ္စရာမရွိပါဘူး။ တိုးပြားလာတဲ႕ လူဦးေရနဲ႕အတူ
ရွိရင္းစြဲ မိဘေတြရဲ႕ လက္ငုတ္ေတာင္ယာ လုပ္ငန္းဟာလဲ ဘယ္လိုမွ
အေ၀မတည္႕ေတာ႕ပါဘူး။ ပညာေရးနဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းၿပဳမည္ဆိုလဲ လက္တဆုပ္ေသာ
ေၾကးေရတတ္ေတြသာ အခက္ခဲ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအတြက္
ေက်ာ္လႊားႏိုင္တာပါ။ရာခိုင္းႏႈန္းအမ်ားစုကေတာ႕ မူလတန္းရွိတဲ႕ ရြာက
ကေလးငယ္ေတြဟာ မူလတန္းပညာနဲ႕ ဆံုးခန္းတိုင္းရသလို အလယ္တန္း၊အထက္တန္းရွိတဲ႕
ရြာေလးေတြ နယ္ၿမိဳ႕နားေလးေတြကလဲ နီးစပ္ရာ အတန္းေတြ ကုန္ဆံုးပီးရင္ ေနာက္ထပ္
လွမ္းဖို႕ အခြင္႕မသာပါဘူး။ ဒီလို႕နဲ႕ ဂ်ာေအးသူ႕အေမရိုက္လာခဲ႕တာ ခုဆို
တၿဖည္ၿဖည္းခ်င္း ေပါက္ကြဲ လြင္႕စင္လာတဲ႕ ေယာေဒသရွိလူငယ္ေတြဟာ တၿခားေသာ
ၿမန္မာၿပည္မၾကီးက လူထုအမ်ားစုလို႕ ေရၾကည္ရာၿမက္ႏုရွာရင္း ႏိုင္ငံအႏွံ႕တင္မက
ကမၻာအႏွံ႔ပါ ေရာက္ရွိေနၾကပီၿဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္တို႕ ရဲ႕ႏုငယ္ပဴိၿမစ္တဲ႕ အရြယ္အပိုင္းၿခားေတြဟာ ကိုယ္႕ၿပည္တြင္းမွာပဲ သူလိုငါလို ေၾကာ႕ေၾကာ႕ေမာ႕ေမာ႕ေလးနဲ႕ မပင္မပန္းတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ကိုယ္႕ဇာတိရပ္ရြာေတြနဲ႕ မခြဲမကြာ ရွိေနလိုၾကေပမယ္႕ လက္ေတြ႕မွာေတာ႕ အမ်ားစုေသာလူငယ္ေတြနဲ႕ သက္လတ္ပိုင္းေတြဟာ ႏွစ္အကန္႕သန္႕မရွိပဲ တ၀ဲလည္လည္နဲ႕ေပါ႕။ ရည္မွန္းခ်က္ေလးေတြ ကိုယ္စီထားကာ တိုင္းတစ္ပါးရဲ႕ ေအာက္ေၿခသိမ္းအလုပ္ေတြ ကုန္ထုတ္မႈ႕လည္ပတ္ေရးစနစ္ေအာက္က သာမန္ ၀န္ထမ္းေလးေတြ အၿဖစ္ ဘဂၤလား ၊နီေပါ အစရွိတဲ႕ သူေတြနဲ႕တန္းတူ ေစ်းေပါတဲ႕ အလုပ္ၾကမ္းသမားဘ၀ေတြကို ခံယူေနၾကရပါပီ။ ဒီလိုထြက္အလုပ္လုပ္ၿဖစ္တဲ႕ သူေတြနဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ ခံယူခ်က္ေလးေတြနဲ႕ မရုန္းသာ မလြန္႕သာတဲ႕ ခ်က္ၿမွပ္ဇာတိေလးေတြမွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကတဲ႕ သူေတြလဲ အမ်ားသားရွိေနပါေသးတယ္။သူတို႕ေတြေကာ က်ေနာ္တို႕မွာပါ အဖိုးအဖြားေတြ သြင္သင္ၿပတဲ႕ ရိုးရာနတ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အေလးမူရမဲ႕ အခ်က္ေတြကို သင္ၿပၾကသလို ေရာက္ေလအရပ္ နယ္ေတာ႕အရွင္ကို မေမ႕ဖို႕ အထပ္ထပ္မွာၾကားေလ႕ရွိပါတယ္။ သူတို႕ကိုယ္တိုင္လဲ မိသားစု၀င္ေတြ ခရီးထြက္ရင္ ဖတ္ဖတ္ေမာေနေအာင္ ဟိုေၿပးဒီလႊားနဲ႕ လဖက္ကြမ္းယာတင္ၿပီး တတြတ္တြတ္ရြတ္ဆို ပူေဇာ္ဆက္သၾကတယ္။ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ကေတာ႕ မိဘဘိုးဘြားေတြ ယံုၾကည္လက္ခံတဲ႕ မိရိုးဖလာ ယံုၾကည္မႈ႕ေၾကာင္႕ အားတက္သေရာ ယံုၾကည္မႈ႕ မၿပင္းထန္သလို ဥပကၡာလဲ မၿပဳပါဘူး။
ေယာေဒသက ေဒသခံေတြဟာ ၿပည္မဖက္ကို ခရီးထြက္ၾကၿပီေဟ႕ ဆိုရင္မၿဖစ္မေနပဲ ရပ္ရြာေလးေတြမွာရွိတတ္တဲ႕ နတ္စင္ ေသးေသးေလးေတြက အစၿပဳၿပီး အုပ္စုကိုယ္စားၿပဳ နန္းခြဲေတြ ၊ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတြ႕တဲ႕ နန္နန္းေတြၿပင္ ၊ေနာက္ဆံုး ပံုေတာင္ထိပ္ေကာ ၊ပံုညာေတာင္ထိပ္မွာပါ သပ္ရပ္သန္႕ရွင္းစြာ တည္ေဆာက္ထားတဲ႕ အေမယဥ္နတ္နန္းထံမွာ အရိုအေသၿပဳၾကပါတယ္။။အစဥ္အဆက္က ထိန္းသိမ္းလာတဲ႕ ေယာသူေယာသားေတြရဲ႕သစၥာတရားေတြေၾကာင္႕ ၿပည္မဖက္က ဆိုးသြမ္းလွတဲ႕ ေၿမြေပြးေတြရဲ႕ ရန္ကို ပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္တန္းကိုအပိုင္စား ေစာင္႕ေရွာက္ခဲ႕တဲ႕ အေမယဥ္နတ္ဟာ ခုေနာက္ပိုင္းက်န္ခဲ႕တဲ႕ ၈ႏွစ္၀န္းက်င္ကစၿပီး ေဖာက္ၿပန္လာတဲ႕ နယ္ခံတစ္ဘို႕တည္း ထဲသမားေတြ ၊ ဆင္းရဲမြဲေတၿခင္းေၾကာင္႕ ပ်က္ၿပားလာၾကတဲ႕ ကိုယ္က်င္႕တရားေတြ၊ၿပင္ပ၀ိသမေလာဘသားေတြရဲ႕ အေမယဥ္အေပၚမေထမဲ႕ၿမင္ၿပဳမႈ႕နဲ႕အတူ (ပံုေတာင္ထိပ္မွာ စစ္သားလူထြက္ေနတဲ႕ တဲနဲ႕ ဘီယာဆိုင္ၾကီး ရွိတယ္ဗ်) အေမယဥ္ရဲ႕ ဥပကၡာၿပဳၿခင္းခံ ရတာေၾကာင္႕ ေၿမြေပြးေတြဟာ ေယာနယ္မွာလဲ အေတာ္ပဲ ၾကီးစိုးေနရာ ယူၾကပါၿပီ ဆိုၿပီး လူၾကီးသူမေတြ ေၿပာၿပလို႕ မွတ္သားရပါတယ္။
ခုေတာ႕ တစ္ခ်ိန္က စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႕ အုံ႕ဆိုင္း လွပလြန္းလွတဲ႕ ဒီပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္တန္းၾကီးေတြဟာ ေရႊ႕ေၿပာင္းေတာင္ယာစနစ္နဲ႕ အစိုးရရဲ႕ စူးေရာက္ဥာဏ္ေတာ္ ကြ်န္းစိုက္ခင္းေတြ၊ ေတာမီးရႈိ႕ သစ္ထုတ္မႈ႕ေတြေၾကာင္႕ အလွအပေတြ ယုတ္ေလ်ာ႕လာခဲ႕ သလို အေမယဥ္ပိုင္နက္ေတြလဲ တစစီဆံုးရႈံး ပီးရင္းဆံုးရံႈး ေနရၿပီေလ။အေမယဥ္ကေတာ႕ ဒီေယာဒီေတာင္ ဒီအေမာင္ေတြ မင္းေကာင္းေပၚပီး ၿပည္ၾကီးတိုးတက္ကာမွ ဒင္းတို႕ေကာ အေမ႕နန္းပါ ေၿပာင္ေၿပာင္ေရာင္ေရာင္ ရွိေနမလားဆိုၿပီး ညည္းေနမလားပါပဲ။
ကိုရင္ ဒိပၸ(ေယာ)
(နတ္နန္းအေၾကာင္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ဘိုးဘြား အဆက္ဆက္က ယံုၾကည္ လက္ခံခဲ႕တဲ႕ ဓေလ႕တစ္ခုမို႕ မိမိတို႕ ေနွာင္းလူေတြအေနနဲ႕ မိဘေတြရဲ႕ သြင္သင္ဆံုးမမႈ႕ကို မၿငင္းပယ္ႏိူင္ပါဘူး။ ေသးငယ္လွတဲ႕ ေတြးေခၚမႈ႕နဲ႕က်ေနာ္႕ တဦးတည္းေသာ အာေဘာ္မို႕အေရးအသား မၿပည္႕စံုတာေတြက က်ေနာ္႕ အားနည္းခ်က္ပါ ခင္ဗ်ာ။ဒီတစ္ခ်က္မွာေတာ႕ ဒီပို႕စ္ကို ဖတ္မိၾကတဲ႕ သူေတြအတြက္ ေမးခြန္းေလးေတြရွိမွာပါပဲ။ လြတ္လပ္စြာပဲ ေဆြးေႏြးႏိူင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ ေနာက္မ်ားမွ အက်ယ္တင္ၿပပါရေစ)
photo= Alice Zar
က်ေနာ္တို႕ ရဲ႕ႏုငယ္ပဴိၿမစ္တဲ႕ အရြယ္အပိုင္းၿခားေတြဟာ ကိုယ္႕ၿပည္တြင္းမွာပဲ သူလိုငါလို ေၾကာ႕ေၾကာ႕ေမာ႕ေမာ႕ေလးနဲ႕ မပင္မပန္းတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ကိုယ္႕ဇာတိရပ္ရြာေတြနဲ႕ မခြဲမကြာ ရွိေနလိုၾကေပမယ္႕ လက္ေတြ႕မွာေတာ႕ အမ်ားစုေသာလူငယ္ေတြနဲ႕ သက္လတ္ပိုင္းေတြဟာ ႏွစ္အကန္႕သန္႕မရွိပဲ တ၀ဲလည္လည္နဲ႕ေပါ႕။ ရည္မွန္းခ်က္ေလးေတြ ကိုယ္စီထားကာ တိုင္းတစ္ပါးရဲ႕ ေအာက္ေၿခသိမ္းအလုပ္ေတြ ကုန္ထုတ္မႈ႕လည္ပတ္ေရးစနစ္ေအာက္က သာမန္ ၀န္ထမ္းေလးေတြ အၿဖစ္ ဘဂၤလား ၊နီေပါ အစရွိတဲ႕ သူေတြနဲ႕တန္းတူ ေစ်းေပါတဲ႕ အလုပ္ၾကမ္းသမားဘ၀ေတြကို ခံယူေနၾကရပါပီ။ ဒီလိုထြက္အလုပ္လုပ္ၿဖစ္တဲ႕ သူေတြနဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ ခံယူခ်က္ေလးေတြနဲ႕ မရုန္းသာ မလြန္႕သာတဲ႕ ခ်က္ၿမွပ္ဇာတိေလးေတြမွာပဲ ေအးေအးေဆးေဆး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကတဲ႕ သူေတြလဲ အမ်ားသားရွိေနပါေသးတယ္။သူတို႕ေတြေကာ က်ေနာ္တို႕မွာပါ အဖိုးအဖြားေတြ သြင္သင္ၿပတဲ႕ ရိုးရာနတ္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အေလးမူရမဲ႕ အခ်က္ေတြကို သင္ၿပၾကသလို ေရာက္ေလအရပ္ နယ္ေတာ႕အရွင္ကို မေမ႕ဖို႕ အထပ္ထပ္မွာၾကားေလ႕ရွိပါတယ္။ သူတို႕ကိုယ္တိုင္လဲ မိသားစု၀င္ေတြ ခရီးထြက္ရင္ ဖတ္ဖတ္ေမာေနေအာင္ ဟိုေၿပးဒီလႊားနဲ႕ လဖက္ကြမ္းယာတင္ၿပီး တတြတ္တြတ္ရြတ္ဆို ပူေဇာ္ဆက္သၾကတယ္။ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ကေတာ႕ မိဘဘိုးဘြားေတြ ယံုၾကည္လက္ခံတဲ႕ မိရိုးဖလာ ယံုၾကည္မႈ႕ေၾကာင္႕ အားတက္သေရာ ယံုၾကည္မႈ႕ မၿပင္းထန္သလို ဥပကၡာလဲ မၿပဳပါဘူး။
ေယာေဒသက ေဒသခံေတြဟာ ၿပည္မဖက္ကို ခရီးထြက္ၾကၿပီေဟ႕ ဆိုရင္မၿဖစ္မေနပဲ ရပ္ရြာေလးေတြမွာရွိတတ္တဲ႕ နတ္စင္ ေသးေသးေလးေတြက အစၿပဳၿပီး အုပ္စုကိုယ္စားၿပဳ နန္းခြဲေတြ ၊ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတြ႕တဲ႕ နန္နန္းေတြၿပင္ ၊ေနာက္ဆံုး ပံုေတာင္ထိပ္ေကာ ၊ပံုညာေတာင္ထိပ္မွာပါ သပ္ရပ္သန္႕ရွင္းစြာ တည္ေဆာက္ထားတဲ႕ အေမယဥ္နတ္နန္းထံမွာ အရိုအေသၿပဳၾကပါတယ္။။အစဥ္အဆက္က ထိန္းသိမ္းလာတဲ႕ ေယာသူေယာသားေတြရဲ႕သစၥာတရားေတြေၾကာင္႕ ၿပည္မဖက္က ဆိုးသြမ္းလွတဲ႕ ေၿမြေပြးေတြရဲ႕ ရန္ကို ပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္တန္းကိုအပိုင္စား ေစာင္႕ေရွာက္ခဲ႕တဲ႕ အေမယဥ္နတ္ဟာ ခုေနာက္ပိုင္းက်န္ခဲ႕တဲ႕ ၈ႏွစ္၀န္းက်င္ကစၿပီး ေဖာက္ၿပန္လာတဲ႕ နယ္ခံတစ္ဘို႕တည္း ထဲသမားေတြ ၊ ဆင္းရဲမြဲေတၿခင္းေၾကာင္႕ ပ်က္ၿပားလာၾကတဲ႕ ကိုယ္က်င္႕တရားေတြ၊ၿပင္ပ၀ိသမေလာဘသားေတြရဲ႕ အေမယဥ္အေပၚမေထမဲ႕ၿမင္ၿပဳမႈ႕နဲ႕အတူ (ပံုေတာင္ထိပ္မွာ စစ္သားလူထြက္ေနတဲ႕ တဲနဲ႕ ဘီယာဆိုင္ၾကီး ရွိတယ္ဗ်) အေမယဥ္ရဲ႕ ဥပကၡာၿပဳၿခင္းခံ ရတာေၾကာင္႕ ေၿမြေပြးေတြဟာ ေယာနယ္မွာလဲ အေတာ္ပဲ ၾကီးစိုးေနရာ ယူၾကပါၿပီ ဆိုၿပီး လူၾကီးသူမေတြ ေၿပာၿပလို႕ မွတ္သားရပါတယ္။
ခုေတာ႕ တစ္ခ်ိန္က စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႕ အုံ႕ဆိုင္း လွပလြန္းလွတဲ႕ ဒီပံုေတာင္ ပံုညာေတာင္တန္းၾကီးေတြဟာ ေရႊ႕ေၿပာင္းေတာင္ယာစနစ္နဲ႕ အစိုးရရဲ႕ စူးေရာက္ဥာဏ္ေတာ္ ကြ်န္းစိုက္ခင္းေတြ၊ ေတာမီးရႈိ႕ သစ္ထုတ္မႈ႕ေတြေၾကာင္႕ အလွအပေတြ ယုတ္ေလ်ာ႕လာခဲ႕ သလို အေမယဥ္ပိုင္နက္ေတြလဲ တစစီဆံုးရႈံး ပီးရင္းဆံုးရံႈး ေနရၿပီေလ။အေမယဥ္ကေတာ႕ ဒီေယာဒီေတာင္ ဒီအေမာင္ေတြ မင္းေကာင္းေပၚပီး ၿပည္ၾကီးတိုးတက္ကာမွ ဒင္းတို႕ေကာ အေမ႕နန္းပါ ေၿပာင္ေၿပာင္ေရာင္ေရာင္ ရွိေနမလားဆိုၿပီး ညည္းေနမလားပါပဲ။
ကိုရင္ ဒိပၸ(ေယာ)
(နတ္နန္းအေၾကာင္းေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ဘိုးဘြား အဆက္ဆက္က ယံုၾကည္ လက္ခံခဲ႕တဲ႕ ဓေလ႕တစ္ခုမို႕ မိမိတို႕ ေနွာင္းလူေတြအေနနဲ႕ မိဘေတြရဲ႕ သြင္သင္ဆံုးမမႈ႕ကို မၿငင္းပယ္ႏိူင္ပါဘူး။ ေသးငယ္လွတဲ႕ ေတြးေခၚမႈ႕နဲ႕က်ေနာ္႕ တဦးတည္းေသာ အာေဘာ္မို႕အေရးအသား မၿပည္႕စံုတာေတြက က်ေနာ္႕ အားနည္းခ်က္ပါ ခင္ဗ်ာ။ဒီတစ္ခ်က္မွာေတာ႕ ဒီပို႕စ္ကို ဖတ္မိၾကတဲ႕ သူေတြအတြက္ ေမးခြန္းေလးေတြရွိမွာပါပဲ။ လြတ္လပ္စြာပဲ ေဆြးေႏြးႏိူင္ပါတယ္ခင္ဗ်။ ေနာက္မ်ားမွ အက်ယ္တင္ၿပပါရေစ)
photo= Alice Zar
မွ ေပးပို႔ထားပါသည္..
No comments:
Post a Comment